Як організувати дистанційне навчання під час карантину?

УВАГА! КАРАНТИН
16.03.2020
Новый учебный год в новом помещении!
08.06.2020

Як організувати дистанційне навчання під час карантину?

От дійсно, де криза – там і можливості. Прочитала (про карантин) – не повірила, повірила – напряглася, розслабилася – придумала!


А от якби я була ВЧИТЕЛЕМ, щоб я робила із учнями, аби й освітній процес не переривався, а може й навіть і цікавішим та ефективнішим став? Ну не просто ж так на EdCamp їздимо, по Конференціях та тренінгах уму-розуму вчимося, вебінари та семінари слухаємо, Сертифікати збираємо в папочку…треба ж колись це все використовувати! Вітаю – цей День настав! Саме час Експериментувати, повірте, гірше не буде, а краще – 100%!


1) максимально швидко Збираю номери телефонів всіх своїх учнів (через батьків, класних керівників) – нарешті, гарний привід для знайомства, як в тому анекдоті:))


2) Створюю Вайбер/Телеграм/Фейсбук групу (можна спробувати й ВайберСпільноту де вони не будуть бачити телефони один одного, якщо вже не спілкуються. Це досить безпечно. Можна декілька спільнот, в залежності від завдань, або як легше структурувати, систематизувати та взяємодіяти) за своїм Предметом і додаю туди класного керівника.
* Варіації на тему та для запуску мозкової активності, як можна згрупувати Ваших учнів:

  • по класах (до прикладу: всі 5-ті можна зібрати в одну групу, 7-мі також і так далі)
  • по-декілька класів в одному 5-6/7, 8-9, 10-11
  • Ваш варіант

все залежить від того, як перегукується матеріал, предметникам точно має бути зрозумілим про що я!


Доречі, прекрасна можливість поекспериментувати зі змішаними класами, коли старші можуть допомагати молодшим, або навіть працювати разом (одні повторюють, інші – вивчають). Так і їм буде цікавіше працювати (це додає мотивації і самовпевненості, коли ти це робиш не тільки для себе, а й іншим можеш допомогти, і Вам – легше:)) Також тут важливо просто правильно вибрати інструменти та формати взаємодії та спільної роботи. А взагалі методики навчання є різні, тому – експериментуйте, і хай Вам ніхто і ніщо не заважає!
Вищий пілотаж: я б навіть спробувала попрацювати разом з іншими предметниками, щоб об’єднатися і зробити взаємодію і навчання ефективнішим в рази (якщо когось зацікавить як це можна зробити – пишіть, поговоримо)


3) Группу/Спільноту можна використовувати для загальних для всіх меседжів, лінків на завдання, платформи, курси, тощо та/або відповідей на питання, спілкування, взаємодії


4) Обираєте час та дні “зустрічей” (можна йти за графіком в школі, а можна самим обрати і зробити комфортно й Вам й учням), якщо потрібно поділитися інформацією, надати завдання, зорієнтувати. Як варіант, може й зорганізуєте он-лайн урок (и) через безкоштовні вебплатформи, хтозна на що Ви здатні:))


5) Далі вже виконання завдань, прослуховування, тестування, читання, слухання коротше – сам процес навчання УЧНЯМИ. Їм можна прописати детально з дедлайнами, а можна і поекспериментувати з частковою передачею відповідальності їм, хай регулюють коли і скільки, головне, щоб до кінця такого-то треміну – було те-то (а може Ви й не будете так жорстко ставити рамок. Знову ж таки,все залежить від кінцевої мети.)Не забуваймо, ми з вами та учнями ТЕСТУЄМО НОВУ ФОРМУ і РЕВЕНЬ ВЗАЄМОДІЇ, потрібна Адаптація! На майбутнє цей формат може стати одним з інструментів в Вашому арсеналі СуперВчителя, а ці 3 тижні Ви отримали від Всесвіту та КабМіну України унікальну можливість його апробувати.


6) до процесу можна й потрібно долучати батьків (повірте, вони будуть тільки раді Вам допомогти, якщо зорієнтуєте). Також можу окремо написати що і до чого тут, бо ж не просте завдання, погоджуюсь:))

А тепер про сам урок, як його організувати, використовуючи он-лайн інструменти та ресурси!


Комусь з Вас, впевнена, навіть порада та лінки не потрібні, вже володієте багатьма інструментами та знаєте чимало ресурсів, самі здатні ділитися з колегами. Доречі, не соромтеся, обов’язково діліться в коментах.

Тут напишу коротко, які базові ресурси з повноцінними курсами або інструменти можна використовувати взагалі (вивчайте, компонуйте, тестуйте) А далі, якщо буде цікаво, можу окремий пост написати з пунктами, як, що і для чого можна використовувати, як варіант.
Free Он-лайн платформи для самоосвіти із системними курсами (потрібна індивідуальна реєстрація):

EdEra (школярі) – https://www.ed-era.com/

iLearn (школярі) – https://ilearn.org.ua/ (Гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО, предмети)

Prometheus (школярі останні класи, студенти та дорослі) – https://prometheus.org.ua/ (можна також скачати мобільний застосунок та працювати оффлай)

ВУМ (школярі останніх класів, студенти та дорослі) –https://vumonline.ua/ – тут вже не предмети, а прикладні знання, хоча є дещо, що можна комбінувати з деякими предметами.

Якщо Ви та діти непогано володієте англійською – В1+ , оооо, тоді тут просто невичерпна криниця знань – www.khanacademy.org www.coursera.org (є курси різними мовами) www.edx.org www.udacity.com www.canvas.net www.udemy.com (є версія російською).

Є інструменти для спільної роботи:
Опитування та залучення групи до роботи –https://www.mentimeter.com/ https://get.plickers.com/ https://www.quizalize.com/ https://nearpod.com/ https://kahoot.com/ (провести контрольні роботи, зрізи знань, тести й оцінювання в ігровій формі)
https://onlinetestpad.com/ua – конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань та сотні готових матеріалів
https://learningapps.org/ – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань
Організувати клас в працюючу спільноту з елементами гейміфікації – https://www.classdojo.com/uk-ua/
https://www.edmodo.com/– освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання у школі.
https://grockit.com/об’єднує учнів під час навчання, що проходить курсами на цьому великому соціальному сайті.


ГуглДокументи для спільної роботи
Вводити тему, давати нові знання, провокувати думки:
Різний контент в Ютубі (відео, короткі ролики, серйозні фільми BBC або National Geographic)


Інфографіка (шукайте в Ютубі та качайте картинки) – коротко про важливе


Аудіо-книги або подкасти, інтерв’ю з цікавими людьми


Ютуб-канали викладачів-предметників – контенту просто уйма


Блоги тих же викладачів


Створення контенту самими дітьми – багато різних інструментів (про це також можна зробити підбірку з описом що і як).


Але я просто раджу – відпускайте себе, не тримайте в рамках підручника, експериментуйте, досліджуйте, компонуйте, тестуйте, питайте зворотнього зв’язку у дітей, їм так важливо, щоб їх чули та питали на їхню думку.


Разом у вас станеться прекрасна мандрівка Новою Країною Освіти, в якій ви ще не бували. Обов’язково вдасться не тільки матеріал донести і часу не втратити, а й побудувати щирі людські відносини, закласти підвалини командної роботи, перезнайомити дітей з однієї школи та різних потоків, а може й навіть класів між собою, зрештою – повернути їм бажання ВЧИТИСЯ і ЗРОСТАТИ!


Й самій або самому не забути, що Вчитель то є ВІЧНИЙ УЧЕНЬ!!!

Читайте також: Карантин у школах – діти самі вдома. Відповідальність і обов’язки

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *